Flag Counter

maandag 25 december 2017

Het jaar 2017

In 2017 heb ik helaas weer weinig aan 't Old Ambachtshuus kunnen doen.
Door een interne verhuizing in ons huis is 't Old Ambachtshuus verplaatst naar onze bibliotheekruimte en hier heeft het een mooi plekje gekregen op een dressoir, waardoor het mooi op ooghoogte staat.
De oude en kapotte lampjes en elektriciteitsdraden zijn verwijderd. Hoe de verlichting in het nieuwe huis wordt weet ik nog niet precies, maar ik wil in elk geval per ruimte het aan gaan leggen, met een verbinding naar achteren, zodat dit centraal dan weer aangesloten kan worden op een blok.

Ik hoop dat ik jullie weer even nieuwsgierig heb gemaakt, zodat jullie mijn blog en FB pagina blijven volgen, want zoals ik het nu in gedachten heb, gaat het een mooi project worden.

Wel heb ik me het afgelopen jaar verdiept in foto's en literatuur, zodat de ideeën hoe ik bepaalde kamers ga bouwen weer groter zijn geworden. Ik laat hier even een paar foto's zien.

de smid - beelhouwer - houtzager

gereedschap voor de smid

gereedschap voor de houtbewerker


de mandenvlechter

een naaikamer in de tijd van de middeleeuwen

een keuken waar wild geslacht wordt, mogelijk 
kies ik voor een poeliersruimte ipv een slager


de pottenbakker


en niet te vergeten een bakkersoven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten