Flag Counter

donderdag 21 april 2016

Museum "Erve Kots"

Het Old Ambachtshuus staat in onze slaapkamer op een dressoir aan het eind van ons bed. Tijdens het vorige blog had ik hier al over geschreven dat het dan vrij gemakkelijk is om weg te dromen hoe het Huus er op een gegeven moment uit moet zien.

Maar werk en webwinkel vragen ook de nodige aandacht, dus aan echt inrichten van het huis kom ik nog niet toe. Wel ben ik volop bezig met ideeën hoe ik de 9 ruimtes wil inrichten. Ik hoop deze zomer, zowel met dit huis als met mijn Internationale Kostschool toch weer even iets verder te kunnen komen.

Een van de activiteiten die bij dit project erg belangrijk zijn, zijn bezoekjes aan open lucht musea, om thema's  te kiezen, maar ook te kijken hoe het thema verder uitgebouwd kan worden.
Daarom hebben we tijdens onze laatste vakantie in de Achterhoek ook een klein museum bezocht.

Het gaat om het boerderijmuseum "Erve Kots".
Leuk voor een kort bezoek, even rustig rondgelopen, maar het was een door de weekse dag in een niet vakantieperiode en naast nog een echtpaar, waren alle objecten leeg, en niet zoals de plaatjes op internet hadden laten zien, voorzien van oude ambachtswerkers, welke achter het spinnewiel of manden aan het vlechten waren.

Ondanks dat wel een leuke foto's kunnen maken, welke ik graag hier met jullie deel.







































 

























Weer genoeg materiaal om de komende tijd weer verder de thema's uit te gaan werken. Eerdere ideeën worden trouwens weer aan de kant geschoven, op dit moment wil ik in elk geval aan de gang met een smederij, bakker, naai atelier, wasserij en ik zit verder ook de denken aan een mandenvlechter en een schoen- en klompenmaker......
We zullen zien!

2 opmerkingen:

  1. Wij gaan komende zomer daar ook es kijken. Dit museum doet me denken aan het open lucht museum in Arnhem. Jammer dat jullie niemand aan het werk hebben gezien, dat maakt het alleen maar leuker.

    BeantwoordenVerwijderen